Tuesday, July 26, 2022

GRATITUDE JOURNAL

Disclaimer : This is a post i drafted in August 2021. Saja post lah simpan sini. Simpan dalam draft je buat pe.

----------------------------------------------------

Benar kah kalau kita manusia yang bersyukur, kita tak akan ada masa untuk rasa tak puas hati? Takkan ada keinginan untuk complain? Huaa..adakah aku manusia yang tak bersyukur? Astarghfirullah.

The truth is aku takut sangat jadi orang yang kufur nikmat ni. Aku boleh dikatakan ada segalanya. Bukanlah nak kata hidup aku perfect, tapi sesungguhnya apa yang aku ada ni confirm ramai yang nak. Healthy kids, suami yang bertanggungjawab, stable job, food on table, roof over my head. So apa je yang tak cukup (yes, ada je yang tak cukup..manusia kan).

But semenjak lama sangat berkurung kat rumah (PKP), aku macam nickpicking semua benda rasa tak kena. Tapi kadang aku nak menjiwai rasa tak puas hati aku tu pun aku takut. So aku tolak dalam2 perasaan tu sebab aku takut aku kufur nikmat. But they say if you keep things bottled up for so long, will it not burst in the end?

So to which end should i go?

No comments: